۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۳

مرگ ۲ نفر بر اثر برق گرفتگی در اصفهان

مرگ ۲ نفر بر اثر برق گرفتگی در اصفهان

اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وقوع ۲ حادثه برق گرفتگی در استان و جان باختن ۲ نفر در این حوادث خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به وقوع حوادث ناشی از برق گرفتگی به ویژه در شرایط افزایش دمای فصل تابستان و استفاده از سیستم‌های سرمایشی کولرها و آبسردکن‌ها رعایت نکات ایمنی ضروری است.

وی ادامه داد: حادثه برق گرفتگی شب گذشته در یکی از پارک‌های شهر مبارکه منجر به جان باختن یک جوان شد و حادثه برق گرفتگی هفته گذشته درحین از استفاده از آبسردکن در شهر رزوه نیز منجر به جان باختن یک کودک شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه لازم است در تمامی مراکز عمومی، اداری، تجاری و بازار، اماکن فرهنگی مساجد و بقاع متبرکه و سایر اماکن مذهبی، گردشگری، آموزشی و پارک‌ها عوامل اجرایی و مسؤول با همکاری تیم‌های فنی شهرداری‌ها و آتش نشانی و شرکت‌های برق نسبت به ارزیابی ایمنی و رفع نقص، اصلاح و ایمن کردن شبکه‌های برق رها شده، سیستم‌های سرمایشی و آبسردکن‌ها و …اقدام و آموزش‌های لازم همراه با اعلام هشدار از خطرات کار با برق اطلاع رسانی شود، گفت: در زمینه تهیه کولرها و آبسردکن باید الزامات استاندارد و استفاده از افراد دارای صلاحیت ایمنی و فنی در مراحل نصب بهره گیری شود.

وی ادامه داد: همچنین برای نصب و استفاده از آبسردکن‌ها باید الزامات ایمنی و استاندارد با اولویت موارد زیر برای پیشگیری از وقوع حوادث رعایت شود.

شیشه فروش گفت: استفاده از سیستم ارتینگ مناسب، کلید محافظ جان، نصب کف‌پوش عایق بر روی زمین اطراف دستگاه، استفاده از شیر الات عایق و تست دوره‌ای بدنه امری ضروری است.

وی تصریح کرد: بررسی و رفع نقص‌های ایمنی شناسایی شده در سیستم روشنایی در پارک‌ها و فضاهای سبز و ایمنی و استاندارد بودن ایمنی برق پارکهای بازی و استخرها ضروری است.

کد خبر 6143342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha